در گفت‌وگو با استاد مرکز مهدویت عنوان شد: چگونه فاصله خود را با امام زمان (عج) کم کنیم

آصفی خرداد ۳۰, ۱۳۹۲ ۰
در گفت‌وگو با استاد مرکز مهدویت عنوان شد:  چگونه فاصله خود را با امام زمان (عج) کم کنیم

مدیر بنیاد مهدویت استان البرز گفت: معرفت به امام عصر(عج) و معارف مهدوی و تربیت نسل منتظر و تعمیق باورهای مهدوی در وجود خود از جمله راهکارهای مبارزه با آسیب‌های انتظار و مساله ظهور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به یکی از آسیب‌های مهم در زمینه مساله مهدویت و انتظار، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های پویا و زنده دینی ما که در طول حیات همه انبیاء مطرح بوده مساله مهدویت و آموزه دینی انتظار است به طوری که ۵۶۰ حدیث از پیامبر (ص) در این زمینه وارد شده و همه اهل بیت (ع) روی این مساله مهم تاکید کرده‌اند.

وی افزود: آموزه مهدویت و انتظار یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین معارف دینی است و این مساله نیز مثل هر آموزه دینی دیگر اگر خوب شناخته نشود ممکن است گرفتار برخی آسیب‌ها و آفت‌ها شود و اگر مطالعه کافی نسبت به معارف مهدوی صورت نگیرد این آسیب‌ها بیشتر نمایان می‌شود.

ین استاد و محقق مرکز تخصصی مهدویت با بیان این‌که «یکی از مهم‌ترین آسیب‌های بحث مهدویت طرح مباحث غیرضروری است» گفت: در این آسیب افراد از اصل تفکر مهدویت و انتظار و زمینه‌سازی برای ظهور غافل می‌شوند و به مباحثی که هیچ تاثیری در شناخت ما نسبت به امام عصر (عج) و معارف مهدوی ندارد می‌پردازند بنابراین پرداختن به مباحث غیرضروری از جمله این آسیب‌هاست.

عسکری یادآور شد: مباحث غیرضروری همچون ملاقات‌گرایی با امام عصر (عج)، طرح علائم ظهور و تطبیق آن با شرایط امروز، طرح مباحثی درباره ازدواج امام عصر و مکان زندگی آن حضرت و … از مباحث غیرضروری است که می‌تواند آسیب‌زا باشد و ما را از اصل تفکر اسلام دور نگه دارد.

وی با اشاره به این‌که «مردم باید در هر عصری امام زمان خود را بشناسند» تصریح کرد: آنچه از ما منتظران خواسته شده شناخت امام زمان و زمینه‌سازی برای ظهور آن حضرت است که با پرداختن به مباحث غیرضروری اتفاق نمی‌افتد، بنابراین آنچه کمک می‌کند تا ما فاصله خود را با امام عصر (عج) کم کنیم این است که ابتدا خود حضرت و معارف مهدوی را بشناسیم، به آن معرفت پیدا کنیم و آن را در وجود خود و در میان نسل جوان تعمیق ببخشیم.

مدیر بنیاد مهدویت استان البرز یادآور شد: یکی دیگر از وظایف ما منتظران این است که در مقابل این آسیب‌ها نسلی منتظر تربیت کنیم و در این راستا آثار و کتاب‌های بسیار خوب،‌ علمی و تخصصی در سطوح مختلف نشر پیدا کرده که می‌توانیم با استفاده از آنها معارف مهدوی را در وجود خود و به ویژه در میان قشر جوان نهادینه کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا

فرستادن دیدگاه »