عجیب ترین حقیقت تاریخ منتشر شد

آصفی تیر ۱۳, ۱۳۹۲ ۰
عجیب ترین حقیقت تاریخ منتشر شد

کتاب عجیب‌ترین حقیقت تاریخ در انتقاد از کتاب عجیب ترین دروغ تاریخ از سوی مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) منتشر شد.حجت الاسلام و المسلمین مهدی یوسفیان نویسنده ، پژوهشگر  و استاد مرکز تخصصی مهدویت ، درتبیین علّت نگارش این کتاب می نویسد:

کتابی با عنوان «متی یشرق نورک ایها المنتظر» مدتی است که در کشور عربستان تألیف شده و به صورت گسترده در بین زوار بیت الله الحرام و مدینه منوره توزیع می شود. این کتاب که به قلم یکی از نویسندگان وهابی به نام «عثمان بن محمد الخمیس» نوشته شده است، توسط شخصی به نام «اسحاق دبیری» با عنوان «عجیب‌ترین دروغ تاریخ» ترجمه فارسی‌شده است.
کتاب از چهار بخش: امامت، میلاد امام مهدی، دوران غیبت، قیام و ظهور تشکیل شده است.
در بخش اول به ضرورت وجود امام از طریق ادله قرآنی ، روایی و عقلی اشاره شده است و در ضمن به اشتهار روایات ائمه دوازده‌گانه نیز پرداخته شده است و مولف با سوالاتی از اهل سنت در باب امامت این بخش را به پایان برده است.
در بخش دوم مؤلف با پرداختن به شبهات کتاب عجیب‌ترین دروغ تاریخ می‌گوید: ولادت حضرت از سوی اندیشمندان کهن شیعه و سنی همچون کلینی ، شیخ مفید، ابن جوزی، ابن خلکان، ابن حجر هیثمی،  گنجی شافعی، ابن صباغ مالکی مورد پذیرش قرار گرفته است و ماجرای میلاد  امام مهدی، عقیقه، نامه نگاری امام عسگری در جهت بشارت میلاد اشاره شده است و درادامه در جواب اشکال مؤلف کتاب عجیب‌ترین دروغ تاریخ مبنی بر وجود چندین نام برای مادر امام زمان و معلوم نبودن او بیان می کند که: این اختلاف در نام برای نام مادر امام سجاد «علیه السلام» شهربانو نیز وجود دارد و علت آن شیوع تعدّد اسامی کنیزان در آن دوران بوده است. مؤلف در پاسخ از این شبهه به نامهای متفاوت گزارش شده برای مادر خلیفه اول ابوبکر نیز اشاره کرده است.
دربخش سوم پس از اشاره به شبهات و سوالات مؤلف کتاب عجیب‌ترین دروغ تاریخ، در پاسخ این شبهه‌، که برای امام غایب چه فائده‌ای مرتب می‌شود، بیان می کند: ۱٫ حفظ جان امام  ۲٫ آزادی از بیعت با ظالمان  ۳٫ امتحان و غربال انسانها در پرتو غیبت صورت می‌گیرد و در نهایت غیبت سری از اسرار الهی است. مؤلف ظهور امام را پس از آماده شدن شرایط می‌داند همانگونه که برادران یوسف دو مرحله به مصر آمدند، یوسف(ع) آنها را لایق درک شناخت خویش ندانست، اما زمانی که با دل شکسته و اضطرار رو به سوی او آوردند، خود را به آنها شناساند.
مؤلف در ادامه به جایگاه سازمان وکالت و نیابت پرداخته و فوائد آن را برمی‌شمرد و درنهایت به تبیین ازدواج و مسکن امام مهدی(عج) پرداخته است.
آخرین بخش از کتاب، به شبهات و سوالات قیام وظهور امام مهدی(عج) می‌پردازد. مولف در ابتدا برکات و فوائد عصر ظهور را بر می‌شمرد و وعده‌ الهی برآمده از قرآن  را مطرح می‌سازد و در پاسخ به شبهه آوردن قرآن جدید معتقد است که این نوعی احیاء کتاب و سنت است و به باطل نمودن بدعتها و تأویلهای باطل می انجامد. در ادامه به شبهه دیگری که توسط کتاب عجیب‌ترین دروغ تاریخ مطرح شده می‌پردازد که او مدعی تخریب مساجد توسط امام مهدی(عج) می‌شود و مؤلف این عمل را مربوط به برخی مساجد همچون مسجد ضرار و برخی بناهای بِدَعی موجود درمساجد می داند. درادامه انتقادی جدی از سوی مؤلف به نویسنده کتاب عجیب‌ترین دروغ تاریخ مبنی بر استفاده از روایات ضعیف در شبهات شده است. در آخر کتاب نیز مباحثی در اثبات رجعت و مدت حکومت حضرت بیان شده است.
کتاب در ۲۲۶ صفحه از سوی مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج )، در دوهزار نسخه   به قیمت ۳۸۰۰ تومان عرضه گردیده است.
علاقه مندان می توانند جهت تهیه کتاب به انتشارات مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود به آدرس : قم – خیابان شهدا(صفائیه)کوچه آمار  مرکز تخصصی مهدویت مراجعه کنند و یا به شماره تلفن ۷۷۳۷۸۰۱ بخش انتشارات تماس حاصل نمایند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی مهدویت

 

فرستادن دیدگاه »