کارشناس مسائل مهدوی: تربیت مهدوی کودکان نیازمند مهدی‌باوری والدین است

آصفی تیر ۱۵, ۱۳۹۲ ۰
کارشناس مسائل مهدوی: تربیت مهدوی کودکان نیازمند مهدی‌باوری والدین است

کارشناس مسائل مهدوی با اشاره به تربیت مهدوی گفت: قبل از تربیت کودکان باید خود را در مسیر زندگی مهدوی و براساس سیره اهل بیت(ع) قرار دهیم.

به گزارش آینده روشن، حجت الاسلام علی محمد باقی، کارشناس مسائل مهدوی، تبدیل زندگی دوران غیبت به دوران ظهور را مبنایی برای سبک زندگی مهدوی دانست و گفت: انسان منتظر در دوران غیبت باید به گونه ای زندگی کند که در زمان ظهور باید زندگی کند. به این معنی که زندگی او در دوران غیبت و ظهور با هم فرقی نکند.

وی بااشاره به ویژگی های زندگی مهدوی در تعبیر قرآن، خاطرنشان کرد: زندگی مهدوی در کلام قرآن کریم زندگی نورانی است و زمانی که انسان منتظر عمل صالح انجام داده و زندگی خود را در مدار رضایت امام عصر(ع) قرار دهد، زندگی او پر از نور می شود.

حجت الاسلام باقی ادامه داد: زندگی مهدوی نورانیت خود را از اطاعت از خدا می گیرد و در جهت شادی و رضایت امام زمان(عج) گام برمی دارد.

استاد مرکز تخصصی مهدوی با بیان اینکه انسان منتظر تمام زندگی خود را به محضر امام زمان(ع) هدیه می کند، اظهارداشت: شیعه معتقد است که امام جان جانان است و به زندگی روزمره روح می بخشد، این افراد تمام زندگی شخصی خود را از خوردن، خوابیدن، پوشیدن و تمام آداب فردی در جهت خشنودی امام زمان(عج) می گذرانند.

وی افزود: این افراد معتقدند که اگر هر قدمی در زندگی برمی دارند، به محبت امام زمان(عج) باشد و زندگی خود را به امام عصر(ع) متصل کنند، زندگی معنا پیدا می کند. در غیر این صورت زندگی به تعبیری مردگی می شود.

حجت الاسلام باقی بااشاره به تعبیر حیات طیب در قرآن گفت: کسی که در زندگی خود به امامی که مظهر حی است، متصل شود حیات طیب پیدا می کند.

این کارشناس مسائل مهدوی بااشاره به سبک زندگی دینی و مهدوی در علم روانشناسی، خاطرنشان کرد: براساس نظر بزرگان علم روانشناسی کودکان ما آن طور که ما بخواهیم تربیت نمی شوند، به گونه ای که ما هستیم تربیت می شوند. بنابراین قبل از تربیت کودکان باید خود را در مسیر زندگی مهدوی و براساس سیره اهل بیت(ع) قرار دهیم.

وی با بیان اینکه برای تربیت مهدوی باید ابتدا پدر و مادر مودب به آداب مهدوی شوند، اظهارداشت: اگر پدر و مادرها شاخصه های زندگی مهدوی را رعایت نکنند، نباید از کودک خود انتظار قدم گذاشتن در راه انتظار داشته باشند.

حجت الاسلام باقی گفت: اگر در تربیت کودک براساس سیره اهل بیت(ع) و آموزه های معنوی اسلام عمل کنیم و او را با زندگی اسلامی آشنا کنیم، به تربیت مهدوی نزدیک شده ایم.

پایان پیام/ ع

منبع: آینده روشن

فرستادن دیدگاه »