حرکت در راستای مهدویت ویژگی منتظران واقعی است

روابط عمومی اسفند ۱۹, ۱۳۹۱ ۰
حرکت در راستای مهدویت ویژگی منتظران واقعی است

به گزارش آینده روشن،حجت الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه بدر اختتامیه جشنواره ادبی انتظار افزود: گام برداشتن در مسیر علم و توجه به عدالت محوری در مسیر توسعه عدالت از جمله تعاملات رفتاری است.

وی آمادگی انتظار را از ویژگی‌های انسان منتظر شمرد و افزود: قرار گرفتن در مسیر کسی که منتظرش هستیم و حرکت در این مسیر به سوی هدف از دیگر ویژگی‌های فرد منتظر است.

وی با تاکید بر اینکه ارائه طریق و آشنایی انسان با راه و رساندن گام به گام انسان به هدف از ثمرات انتظار است، گفت: در بحث انتظار خداوند سخن از اراده خود به میان می‌آورد تا بر مردم منت بگذارد و جهان را در اختیار مستضعفین قرار دهد.

وی حوزه‌های رسالت، ولایت، امامت و مهدویت را زمینه‌هایی برای نشان دادن اراده خدا معرفی کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ آیه در حوزه مهدویت علامت‌هایی برای انسان منتظر است تا بتواند در مسیر مهدویت به هدف برسد.

وی حرکت در مسیر صحیح را تبلور فرهنگ انتظار دانست و عنوان کرد: فرهنگ انتظار در دین یعنی شعار را به شعور تبدیل کردن.

حجت‌الاسلام والمسلمین آزادیخواه توجه به امنیت عمومی را کار ویژه حضرت مهدی(عج)برشمرد و اضافه کرد: آخرین نکته در حوزه معنویت تلاش برای جلب رضایت و توجه به خاستگاه فردیست که منتظر او هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان همدان نیز انتظار را دارای معنایی متعالی در تفکر اسلامی دانست و گفت: در دین اسلام منابع الهام بخش بسیاری وجود دارد.

محمدمهدی گودرزی سروش یکی از زیباترین مفاهیم را انتظار خواند و اضافه کرد: رفتار انسان‌ها بر اساس این معانی شکل می‌گیرد.

وی بر انجام فعالیت‌های فرهنگی در ایام سال توسط واحدهای جهاد دانشگاهی تأکید کرد و گفت: جشنواره انتظار سال گذشته با استقبال خوبی مواجه شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان همدان نیز در این مراسم گفت: فرهنگ انتظار فضای آفرینش‌های ادبی را متنوع‌تر ساخته و این عرصه را پررنگ‌تر و با گوناگونی بیشتری اشاعه می بخشد.

جواد تهذیبی آثار ارسال شده در سال نخست برگزاری جشنواره را تعداد ۷۰ اثر در زمینه‌های مختلفی شعر و مقاله عنوان کرد و افزود: در سال جاری جشنواره انتظار در سه رشته شعر، داستانک و نثر تعداد ۱۰۰ اثر را دریافت کرد.

دبیر جشنواره اضافه کرد: در بخش نثر ضمن بازبینی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره هیچ اثری از نظر داوران حائز رتبه نشد.

فرستادن دیدگاه »