تصویب دهه مهدویت و عناوین ایام این دهه در شورای عالی انقلاب فرهنگی

آصفی خرداد ۳۱, ۱۳۹۲ ۰
تصویب دهه مهدویت و عناوین ایام این دهه در شورای عالی انقلاب فرهنگی

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت از تصویب دهه مهدویت و عناوین ایام این دهه در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام خبر فوق خاطرنشان کرد: ایام و عناوین دهه مهدویت با پیشنهاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم و شورای راهبردی اعیاد شعبانیه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌هایی که از سوی ستاد اعیاد شعبانیه در نیمه شعبان برگزار می‌شود، گفت: دو هزار و ۳۵۰ تن از فارغ‌التحصیلان مرکز مهدویت و مربیانی که دوره‌های آموزشی را گذراند‌ه‌اند به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت یادآور شد: همچنین سه نرم‌افزار فرهنگی و هنری، تبلیغی و آموزشی تهیه شده و امروز از آنها رونمایی خواهد شد. این نرم‌افزارها با عناوین “تبلیغ تزویر” در راستای معرفی داعیان جدید و مدعیان دروغین، “مشق انتظار” درباره آموزش مهدویت، پرسش و پاسخ، بازی و آموزش‌های تخصصی و همچنین نرم‌افزار “ره‌توشه تبلیغ” ویژه ماه شعبان و رمضان که در بردارنده ۴۰ عنوان مقاله تخصصی با محوریت مهدویت قرآن اهل بیت (ع) است عرضه خواهد شد.

نصوری همچنین با بیان این‌که «یکسری برنامه‌های سراسری نیز در روز نیمه شعبان و ایام دهه مهدویت در نظر گرفته شده است» گفت: از جمله این برنامه‌ها برگزاری شب احیای نیمه شعبان، جشن‌های شعبانیه در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی، مساجد، حسینیه‌ها و اماکن متبرکه، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مهدویت و تبلیغ و ترویج معارف مهدوی و مقابله با عرفان‌های نوظهور و مدعیان دروغین مهدویت خواهد بود که مبلغان ما در سراسر کشور دنبال می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: اگر هیات، حسینیه یا مساجدی که مراسم اعیاد نیمه شعبان را برگزار می‌کنند نیاز به کارشناس و مبلغ داشتند می‌توانند با شماره تلفن۷۸۳۳۷۷۱ ۰۲۵۱ تماس گرفته یا درخواست خود را به این شماره فکس کنند.

منبع : ایسنا

فرستادن دیدگاه »