حجت الاسلام مصائبی: برگزاری مراسم نیمه شعبان در بقاع متبرکه آذربایجان غربی

آصفی تیر ۲, ۱۳۹۲ ۰
حجت الاسلام مصائبی: برگزاری مراسم نیمه شعبان در بقاع متبرکه آذربایجان غربی

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تبریک سالگرد ولادت منجی بشریت، اظهار کرد: عاشورا و نیمه شعبان به علت مولفه های عدالت و آزادی خواهی، نفی ظلم مورد استقبال عموم جامعه اعم از مسلمان و غیر مسلمان است.

وی با بیان این که نهضت امام حسین (ع) با ایثار و گذشت درس عدالت خواهی و ظلم ستیزی را برای مردم دنیا به ارمغان آورده است، گفت: در مکتب شیعه در بسیاری از روایات و آیات به معنویات نیمه شعبان که ولادت امام زمان (عج) نیز مصادف با این روز است، تاکید شده است.

حجت الاسلام مصائبی تاکید کرد: باید فرهنگ سازی شود تا شب احیاء نیمه شعبان همانند شب های قدر که اکثریت افراد جامعه خود را برای دعا، استغفار و عبادت به مساجد و مکانهای مقدس می رسانند، فرصتی برای توبه و تبری جستن از گناهان باشد تا زمینه ظهور منجی عالم بشریت فراهم شود.

وی با ابراز تاسف گفت: برخی از مراسمات نیمه شعبان از روش صحیح خود منحرف شده اند که باید این مسائل از سوی علماء و رحانیون تبیین شود.

حجت الاسلام مصائبی، احیای شب نیمه شعبان و روزه گرفتن روز نیمه شعبان و غسل را از اعمال نیمه شعبان اعلام کرد که بسیاری از مردم از آن غافل شده و فقط به برگزاری جشن های عمومی که برخی اوقاف هم مطابق با موازین شرعی نیست، بسنده می کنند.

این مسؤول گفت: البته نشاط عمومی  و تلاش آحاد جامعه برای برگزاری جشن و شادی نشان از جایگاه معنوی این روز در بین مردم دارد که می طلبد مسؤولان بیشتر احساس وظیفه کرده و به این حرکتهای خودجوش نظم دهند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان مجموعه ای دینی و مذهبی که تولیت امامزادگان منتصب به اهل بیت را برعهده دارد، امسال برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان را در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برنامه ریزی کرده است.

حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: بر این اساس اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز برای اجرای مراسم معنوی احیای شب نیمه شعبان که براساس روایات یکی از شب های قدر محسوب می شود، آماده شده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم احیا نیمه شعبان در همه امامزادگان و بقاع متبرکه استان خاطرنشان کرد: در جوار امامزادگان غریب حسن ارومیه، سید بهلول خوی، برگشاد سلماس، سراج الدین میاندوآب برنامه های شاخصی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اجرایی می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی همچنین یادآور شد: علاوه بر این مکانها، در  همه شهرستان های استان با مشارکت دیگر سازمانها و ارگانها نیز مساجد جامع برای شب زنده داری نیمه شعبان آماده شده است.

حجت الاسلام مصائبی گفت: سخنرانی، مولودی خوانی، برپایی نمایشگاه، تبیین مهدویت،مسابقات فرهنگی و اهداء جوایز از برنامه های جنبی جشن بزرگ نیمه شعبان است.

وی اضافه کرد: سعی می شود برای مراسم احیا نیمه شعبان در دو امامزاده غریب حسن ارومیه و سید بهلول خوی از سخنرانان برجسته کشوری دعوت شود

منبع: خبر گزاری رسا

فرستادن دیدگاه »