یهود و وهابیت پشت صحنه جریان‌ها انحرافی مهدویت هستند.

آصفی تیر ۳, ۱۳۹۲ ۰
یهود و وهابیت پشت صحنه جریان‌ها انحرافی مهدویت هستند.

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این‌که وقت گذاشتن برای یادگیری مباحث مهدویت یک ضرورت است، گفت: دشمنان شبهات شدیدی القا کرده و در اصل ولایت تشکیک ایجاد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین نجم‌الدین طبسی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم عصر امروز در همایش ائمه جماعات مساجد استان قم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد به بررسی بحث مهدویت پرداخت و گفت: همه ائمه(ع) منتظر ظهور امام زمان(عج) بودند.

وی ادامه داد: زمینه سازی و روشنگری برای ظهور ولی عصر(عج) از پیامبر اکرم(ص) آغاز شده است، امروز عمود فقره نظام و اساس هستی در گرو امام زمان(عج) است؛ همچنین اگر ولی فقیه اعتبار دارد به برکت وجود مقدس صاحب‌الامر(عج) است.

این استاد حوزه با بیان این‌که امروز بحث مهدویت مورد تهاجم شدید دشمنان قرار گرفته است، اظهار داشت: دشمنان با رواج وهابیت و جریان حسنی به مهدویت حمله می‌کنند، وهابیت با القا شبهات فراوان به وسیله ماهواره حرکت و سیاست امام زمان(عج) را زیر سؤال می‌برند، البته این حملات مقدار کمی نیز بر روی افراد اثر داشته است.

وی افزود: یک جریان دیگر نیز به نام جریان حسنی وجود دارد این جریان معتقد است که پسر امام زمان(عج) آمده و در بصره هستند و مطمئنا پشت این جریان نیز یهود و وهابیت هستند؛ جریان حسنی در تلاش است که جوانان چه داخل و چه خارجی از کشور را از مساجد دور کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی با اشاره به این‌که جریان حسنی به صورت جدی عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: جریان حسنی به یک روایتی که از نظر سندی معتبر ندارد تمسک کردند و از فرد که نامش در میان افراد رجالی نیست روایت بیان می‌کنند؛ همچنین سند که آبرو و اعتبار شیعه است را مورد تهاجم قرار می‌دهند.

وی بیان داشت: جریان حسنی بسیار جدی مسأله فرزند داشتن امام زمان(عج) را مطرح می‌کنند در حالی که واقعا مشخص نیست که امام عصر(عج) ازدواج کرده است که فرزند داشته باشند یا خیر؟؛ جریان حسنی بیانیه صادر می‌کنند که باید موانع را برطرف کرد.

این نویسنده حوزوی تصریح کرد: جریان‌ حسنی حوزه و مرجعیت را اساس موانع می‌دانند و اعتقاد دارند باید این موانع برطرف شوند؛ وهابیت نیز به خاطر نداشتن ادله علم رجال را قبول نمی‌کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که وقت گذاشتن برای یادگیری مباحث مهدویت یک ضرورت است، ابراز داشت: دشمنان شبهات شدیدی القا کرده و در اصل ولایت تشکیک ایجاد می‌کنند در حالی که برخی از اهل‌تسنن تصریح می‌کنند «امام حسن عسکری در زمان شهادت فرزند پنج ساله‌ای داشتند».

وی گفت: وقتی ما شیعیان می‌گویم امام زمان(عج) متولد شده‌اند ده‌ها دلیل داریم در حالی که دشمنان برای متولد نشدن صاحب الزمان(عج) حتی یک دلیل هم ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی در پایان با بیان این‌که تولد امام زمان(عج) یک مسأله قطعی است، ابراز داشت: امام حسن عسکری(ع) از تمام اهرم‌ها برای اطلاع رسانی تولد حضرت حجت(عج) استفاده کردند، برای نمونه برای قم نامه نوشتند، ایشان امام زمان(عج) را به یاران خاص خود نشان می‌دادند، حتی به افراد دستور می‌داند که از سوی امام زمان(عج) صدقه داده و برای ایشان عقیقه قربانی کنند.

منبع:سایت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی

فرستادن دیدگاه »