یاوران واقعی امام زمان(عج) اتصالشان به ولایت از طریق خداوند است

آصفی تیر ۴, ۱۳۹۲ ۰
یاوران واقعی امام زمان(عج) اتصالشان به ولایت از طریق خداوند است

خبرگزاری شبستان: یک استاد حوزه با بیان اینکه امام زمانی نمی‌شویم، مگر اینکه خدایی شویم، تاکید کرد: کسانی که صادقانه پای امام زمان(عج) ایستاده‌اند کسانی هستند که اتصالشان به ولایت از طریق خداوند متعال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام احمدرضا پناهیان، استاد حوزه در مراسم جشن نیمه شعبان که  ۳تیردر مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، با بیان اینکه لازمه عبودیت که هدف خلقت انسان معرفی شده، شناختن خداوند متعال است، گفت: شناختن کامل خداوند جز با معرفت داشتن اهل هر زمانه نسبت به امام زمان آن عصر ممکن نیست.

وی ادامه داد: شناختن امام زمان(عج) باعث می‌شود تا ایشان در زندگی انسان نقش محوری و کلیدی داشته باشد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: شناختن امام زمان(عج) با چشم سر میسر نیست، چون در دوران غیبت هیچکس نمی‌تواند امام زمان(عج) را بشناسد.

وی با اشاره به شرایط سیاسی و اجتماعی کنونی کشور، اظهار کرد: غرب اعتراف می‌کند بشریت در یک پیچ تاریخی قرار دارد و تابلوهای راهنمایی کننده را که بشریت در این برهه زمانی به کجا باید برود، رهبر ایران تعیین می‌کند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه امام خمینی(ره) انقلاب ایران را آغاز حکومت جهانی اسلام به پرچمداری امام زمان(عج) توصیف کرده است، اظهار کرد: معنای این حرف آن است که حکومت جهانی اسلام به پرچمداری امام زمان(عج) آغاز شده و انقلاب ایران به دنبال ایشان به راه افتاده است.

وی با اشاره به آیاتی از سوره حدید و ماجرای جنگ احزاب، گفت: خداوند متعال بعد از مقاومت و مبارزه پیامبر اکرم(ص)، ایشان را به عنوان اسوه حسنه معرفی می‎کند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه امام زمانی نمی‌شویم، مگر اینکه خدایی شویم تاکید کرد: کسانیکه صادقانه پای امام زمان(عج) ایستاده‌اند کسانی هستند که اتصالشان به ولایت از طریق خداوند متعال است.

این استاد حوزه با بیان اینکه ولایت گفتمان نیست، باور و یقین است، اظهار کرد: کسانی در راه امام زمان(عج) ثابت قدم و استوار می‌ایستند که موضعشان نسبت به ولایت از طریق قلبی حل شده باشد.

وی تصریح کرد: ویژگی لشکر امام زمان(عج) این است که اگر امری از ولی صادر شد، به واسطه ایمان و سعه صدر، امر ولی قلباً تصویق می‌شود.

این خطیب برجسته خاطرنشان کرد: اگر کسی قلباً با ولی امر ارتباط برقرار نکرد، جهان اسلام و عدم سازش با آمریکا برای او حل نشده باقی‌می ماند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه مکلف به تعظیم امام زمان(عج) و پیامبر اکرم(ص) هستیم، اظهار کرد: دشمن با اهانت به حضرت رسول(ص) و امام هادی(ع) و تبدیل جنگ سیاسی به اعتقادی به دنبال از بین بردن حرمت‌های مذهبی و اعتقادی است.

منبع:سایت وعده صادق

فرستادن دیدگاه »