فعالیت رسانه‌ها در حوزه مهدویت افزایش یابد

آصفی تیر ۷, ۱۳۹۲ ۰
فعالیت رسانه‌ها در حوزه مهدویت افزایش یابد

به گزارش آینده روشن، حجت‌الاسلام صابر جعفری، قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) در همایش رسانه و مهدویت که  ۴ تیرماه در سالن رازی دانشکده بهداشت به همت فرهنگسرای انتظار مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برادران حضرت یوسف(ع) ایشان را به دلیل منافع خویش به بهای کمی فروختند و فکر عاقبت خویش را نکردند، مانند مردم جامعه ما که از خود غافل هستند.

جعفری با اشاره به داستان حضرت یوسف(ع) و عاقبت برادران ایشان که چیزی جز شرمساری در برابر حضرت یوسف(ع) نداشتند، افزود: امروز ما در موقعیتی قرار داریم که باید به گونه‌ای منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) باشیم تا در زمان ظهور شرمسار این امام بزرگوار نباشیم.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) با اشاره به تولیدات و فعالیت‌های رسانه‌ها در بحث ترویج فرهنگ مهدویت عنوان کرد: فعالیت رسانه‌های تصویری، مکتوب و صوتی در زمینه ترویج فرهنگ انتظار باید بیش از آنچه تاکنون انجام داده‌اند، باشد و واژه انتظار فقط با شعر مرحوم آقاسی تعریف نشود.
وی با عنوان این مطلب که جایگاه مهدویت بسیار ویژه و مورد توجه است، ابراز کرد: هر چند احساس و عواطف و سرودن اشعار و آوای دلنشین انتظار در فرهنگ انتظار ضرورت دارد اما باید وظیفه هر فرد در قبال فرهنگ ظهور در جامعه اسلامی تشریح شود.
جعفری با اشاره به فعالیت رسانه‌های غرب و منفی نشان دادن منجی عالم بشریت خاطر نشان کرد: متاسفانه فرهنگ غرب از رسانه‌ها برای منفی جلوه‌دادن موضوع ظهور استفاده میکنند.
قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) تصریح کرد: جامعه اسلامی امروز نسبت به یوسف زهرا(ع) اگر مانند برادران حضرت یوسف(ع) عمل کنند، گام مفید و شایسته‌ای برای ظهور ایشان نیز برنداشته‌اند.
وی با اشاره به سوء استفاده برخی از سیاست‌مداران از فرهنگ انتظار گفت: سوء استفاده از فرهنگ انتظار توسط برخی موجب شده فرهنگ مهدویت در معرض تهدید قرار گیرد و این مسئله وظیفه مسئولان را بیش از پیش مورد توجه قرار می‌دهد.
جعفری با عنوان این مطلب که نشریه‌ها، کانون‌ها و رسانه‌ها گام‌های مثبتی در خصوص زمینه ظهور برنداشته‌اند، خاطر نشان کرد: باید مهدویت مانند یک امر مهم در تولیت قرار گیرد و هر فرد وظیفه خود را در قبال زمینه‌سازی ظهور انجام دهد.
قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) استفاده از برنامه‌ریزی مناسب برای ترویج فرهنگ ظهور را امری مهم دانست و عنوان کرد: تبیین روشنگری و همچنین برنامه‌ریزی مناسب برای ترویج فرهنگ ظهور می‌تواند گامی مثبت در جهت ظهور یوسف زهرا(ع) باشد.

منبع: سایت آینده روشن

فرستادن دیدگاه »