حوزه علمیه صریح ترین و معتبرترین مرجع برای بحث مهدویت است

آصفی تیر ۸, ۱۳۹۲ ۰
حوزه علمیه صریح ترین و معتبرترین مرجع برای بحث مهدویت است

حجت الاسلام علی معبودی پژوهشگر مهدویت با بیان این که در بحث مهدویت باید متخصصین آن وارد شوند گفت: حوزه علمیه با توجه به این‌که تخصص آن در بحث معارف دینی است نقش بسزایی در ترویج فرهنگ مهدویت دارد، ‌اگر ما بخواهیم دین را از مجرای درستش بگیریم، حوزه صریح ترین و معتبرترین مرجع برای بحث مهدویت است.

وی با تاکید بر این‌که ولایت فقیه، ولایت پیامبران و امامان معصوم است اظهار داشت: اگر ما بخواهیم آمده شویم برای جامعه منتظر باید تمرین کنیم که ولایت مداری ما درست انجام شود، اگر چنین شد به طور قطع جزء جامعه منتظر هستیم و در انتظار امام معصوم قرار داریم.

حجت الاسلام معبودی با بیان این‌که خانواذه زیربنای اجتماع بزرگ است، ابراز داشت: اگر ما بخواهیم جامعه سالم داشته باشیم نیازمند خانواده سالم هستیم و وقتی خانواده سالم باشد جامعه منتظر آمده ظهور حضرت است ولی اگر خانواده آلوده شود به طور یقین در انتظار به مشکل بر می‌خوریم.

وی در ادامه با توجه به ضرورت طرح مباحث مهدویت عنوان داشت: آینده دنیا روشن است و تاریک نیست، این امید روشن باعث می‌شود که انسان ‌به‌سمت کمال با تلاش حرکت بکند و استعدادهای نهفته خود را شکوفا سازد.

این پژوهشگر مهدویت در پایان خاطرنشان کرد: در واقع انسان اگر بخواهد به کمال برسد یکی از راه‌های آن همین جامعه مهدوی و انتظار مهدویت است که برای بدست آوردن آن باید تلاش کرد./

فرستادن دیدگاه »