برگزاری گردهمایی مهدی یاوران در هرات

آصفی تیر ۱۰, ۱۳۹۲ ۰
برگزاری گردهمایی مهدی یاوران در هرات

به گزارش آینده روشن، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد وحیدی، مسئول مرکز مهدویت ولایت هرات در گردهمایی «مهدی یاوران» که در شهر هرات برگزار شد، گفت: در فرهنگ مکتب اهل بیت (ع) موضوعی به نام انتظار مطرح میباشد که در روایات معتبر ؛انتظار به عنوان بر ترین عمل بیان شده است.
وی گفت: ما انسانها منتظر یک زندگی هستیم که در آن ارزشهای والای الهی و انسانی به حد اعلای خود برسد و در آن عدالت و انصاف در رأس امور قرار داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین وحیدی همچنان گفت: ما منتظر جامعه ای هستیم که در آن جامعه ظلم، ستم، تبعیض و اجحاف وجود ندارد.
مسئول مرکز مهدویت هرات با اشاره به اصل انتظار گفت: ما صرفا آرمانی فکر نمیکنیم و انتظار بدین معنا نیست که ما آرمان شهر افلاطونی را انتظار داشته باشیم و هیچ عملی و هیچ حرکت و جنبشی نسبت به رسیدن به آن ایده آل و زندگی سعادتمند نداشته باشیم.
این عالم دینی با اشاره به وظیفه شیعیان در امر انتظار گفت: تمامی اقشار جامعه اعم از پیر و جوان، مردو زن و ظیفه دارند که زمینه های تحقق آن روز و آن جامعه را فراهم بکنند.

وی در ادامه گفت که منتظران امام زمان باید از تهذیب نفس برخوردار باشند و هر فرد جامعه باید به اصلاح و خودسازی فردی خود بپر دازد. مرکزمهدویت هرات در سال ۱۳۹۰باهدف ترویج فرهنگ ناب مهدوی در بین اقشار مختلف جامعه و آموزش معارف مهدویت تاسیس گردید.

در پایان این محفل به شرکت کنندگان برتر صنوف مهدویت و برای نوجوانان هدایایی از طرف این مرکز اهدا شد.

مرجع : خبرگزاری صدای افغان(آوا)

منبع:آینده روشن

فرستادن دیدگاه »