مدعیان دروغین مهدویت در عصر ارتباطات

آصفی تیر ۱۲, ۱۳۹۲ ۰
مدعیان دروغین مهدویت در عصر ارتباطات

استاد حوزه علمیه قم،‌ ارتقای مطالعات، دانش و بصیرت مهدوی را برای مقابله با مدعیان دروغین مهدویت ضروری دانست و به بررسی موجودیت این جریان‌ها در عصر ارتباطات پرداخت.

به گزارش آینده روشن، حجت‌الاسلام امیر محسن عرفان، کارشناس مباحث مهدویت، در برنامه تا جمعه ظهور که از رادیو معارف پخش می‌شد، گفت: ما در رقابت دینی در عرصه موعود و منجی باوری، این اعتقاد را داریم که نسخه کامل و جامع نجات را خدای متعال برای مسلمان‌ها پیچیده و فرموده است: «اِنَّ الْعَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ».وی ادامه داد: ما این اعتقاد را داریم که مهدی، موعود تمام بشر است، فرا منطقه‌ای، فرا نژادی، فرا زبانی و فرا دینی است، باید توجه داشته باشیم که در عصر ارتباطات و پیشتازی رقبای دینی ما در عرصه منجی و موعود باوری، دیگر نباید در مباحثی مثل مدعیان دروغین فریب بخوریم، دشمنان ما و بیگانگان، رقبای دینی ما از مدعیان دروغین حمایت می‌کنند.

این کارشناس حوزوی ابراز داشت: حمایت بیگانگان از بهائیت نمونه بارز حمایت آن‌ها از یک فرقه انحرافی است، حمایت آنها از فرقه انحرافی قادیانیه در اوج مبارزات مردم هندوستان، برای استعمار انگلستان نشانه بارز حمایت بیگانگان از مدعیان دروغین است.

وی افزود: ما باید نوع رویکرد و نگاهمان به اندیشه مهدویت را عوض کنیم طبیعتاً پرونده مدعیان دروغین مهدویت بسته نمی‌شود ولی همه مهدی باوران می‌توانند با ارتقاء مطالعات مهدوی خودشان بینش و بصیرت را در این اندیشه به دست بیاورند تا فریب مدعیان دروغین مهدویت را نخورند.

حجت‌الاسلام عرفان اظهار داشت: برای اینکه بدانیم که رقبای دینی ما چقدر دارند از آموزه آخرالزمان، منجی، موعود و نجات باوری در دنیا سوء استفاده می‌کنند چند مثال می‌زنیم؛ مضامین منجی و موعود باوری حتی در دیالوگ سیاست مداران آمریکایی هم وارد شده است در روزگاری داریم زندگی می‌کنیم که آمریکا یک بار در سال ۱۹۹۱ در عمیات طوفان صحرا به فرماندهی کالین پاول حمله کرد.

وی ادامه داد: بار دوم سال ۲۰۰۳ میلادی در زمان ریاست جمهوری جورج بوش، عمده مردم مذهبی آمریکا آن‌هایی که روزهای یکشنبه به کلیسا می‌رفتند با حمله آمریکا به عراق مخالف بودند، اتاق‌های فکر در آمریکا آمدند یک کلمه در سخنرانی بوش، قرار دادند و با همان یک کلمه جنگ آمریکا و عراق را یک جنگ آخرالزمانی و در راستای ظهور عیسی مسیح قرار دادند و آن یک کلمه این بود که؛ بوش به ایران، عراق و کره شمالی لقب «محور شرارت» داد.

این کارشناس مباحث مهدویت اظهار داشت: دکتر حسین کلباسی اشتری، در کتاب هزاره گرایی در سنّت مسیحی می‌گوید: یکی از زمینه سازان ظهور مسیحا در آئین مسیحیت الیاس مسیح است که قبل از ظهور مسیحا ظهور کرده و دو کار را انجام می‌دهد: ۱. بازنویسی عهد عتیق و جدید ۲. مبارزه با محور شرارت، ‌اگر جورج بوش می‌گوید ایران،‌ عراق و کره شمالی محور شرارت است، یعنی می‌گوید من زمینه ساز ظهور مسیح هستم و جنگ ما جنگ آخرالزمانی است.

وی ابراز داشت: با همین مضامین آخرالزمانی، فلسطین را اشغال کردند، آن‌ها اعتقاد به زمینه سازی برای ظهور مسیحا دارند، در سال ۱۸۹۵ میلادی شخصی به نام تئودور هرسل یک روزنامه نگار جوان یهودی، بنیان جنبش صهیونیسم را در دنیا گذاشت و گفت ما باید یک کشور مستقل داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۰۵ میلادی تصمیم گرفتند که سرزمین موعود را برای زمینه سازی ظهور مسیحا، احیا کنند و بعد از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۸ میلادی فلسطین اشغال می‌شود، آن‌ها اعتقاد دارند که جنگ آرماگدون در کنار تپه صهیون در اسرائیل مابین مسیحا و دشمنانش و دجّال و آنتی کرایس در جریان است.

حجت‌الاسلام عرفان گفت: پس با استفاده از مضامین موعود باوری حتّی کشورها را اشغال می‌کنند،‌ می‌بینیم ستاره داودی در پرچم اسرائیل است و خط آبی را در بالا و پایین آن قرار داده‌اند، آن‌ها معتقدند که سرزمین موعود ما از نیل تا فرات است، ما در این روزگار داریم زندگی می‌کنیم که بیش از ۵۰ سال است که در سینمای غرب و اروپا و آمریکا و هالیوود مضامین منجی باوری را دارند تبلیغ می‌کنند؛ فیلم‌هایی مثل ارباب حلقه‌ها، ماتریکس، هوش مصنوعی و ۲۰۱۲.

وی بیان داشت: شایعه پایان تاریخ در سال گذشته یک شایعه آخرالزمانی بود، یکی از اعتقادات مسیحی‌ها هزاره گرایی است یعنی عیسی مسیح سر هزاره ظهور می‌کند، سال ۲۰۰۰ میلادی جشن‌های کریسمس با اوج زیادی برگزار شد و عیسی مسیح ظهور نکرد، گفتند تقویمی است به نام مایاها و ۱۲ سال در ثبت تاریخ تولد عیسی مسیح اختلاف است و شایعه پایان تاریخ را منتقل کردند به سال ۲۰۱۲ میلادی.

این کارشناس حوزوی بیان داشت: بینش و بصیرت ما در این عرصه باید دوچندان شود، آنچه الآن مدعیان دروغین مهدویت را در عصر ارتباطات از مدعیان پیشین متمایز می‌کند، عبارت است از: برخورداری از انسجام تشکیلاتی، رعایت اصول حفاظتی و راز داری در اجرای برنامه‌ها و برخورد با سایران، وجود رابطه شدید مرید و مرادی بین اعضا و مدعیان دروغین مهدویت، برخورداری مدعیان از حمایت بیگانگان و برخی محافل مشکوک و سوء استفاده از ابزارهای ارتباطی است.

وی در پایان بیان داشت: تنها راه و برگ برنده ما در مقابله و مبارزه با مدعیان دروغین مهدویت، عبارت است از ارتقاء مطالعات مهدوی، دانش مهدوی و بصیرت مهدوی.

پایان پیام/ع

منبع:آینده روشن

فرستادن دیدگاه »